Sidor

söndag 24 augusti 2014

[pergola på g]










Ännu är det lite kvar på pergolan att fixa med. Vi väntar på att vi ska få hem taket. Så just nu är det ju faktiskt en "riktig" pergola. Sen blir det tydligen en carport, enligt min sambo som bara vill va taskig. Väldigt snygg carport i sådana fall tycker jag. Men jag ser det mer som en mer praktisk pergola, med tak. Men jag har i alla fall börjat inreda lite, ställt in ett bord och ett par bänkar som jag snickrade på semestern. Hela köret är laserat i svart. På väggen har jag hängt upp stommarna till mina före detta fönsterlådor, där insatserna rostade sönder. Perfekta hyllor. Golvet har jag en tanke om att få till ett lite orientaliskt mönster på, lite marockanskt typ. Schablonmålat tänkte jag mig. Nån vit-grå nyans på betongen. Men det blir till våren det. Tror att detta kommer bli ett ställe att trivas på. 
Vi hörs!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar