Sidor

onsdag 2 oktober 2013

[elmia flower grand prix 2013]





Idag har det tävlats. Mycket roligt och inspirerande! Temat för årets
uppgifter på elmia flower grand prix var [grönt är skönt].
Och oj va mycket härligt och krispigt grönt vi fick att jobba med.
Allt från persilja till chili, romanesco-blomkål till darrgräs. Och så
självklart lite blommor med, bland annat nejlikor, amaranthus, hortensia,
prärieklocka, germini och mycket mycket mer. Uppgifterna var krans
och brudsmycke/bukett. Valfri teknik på båda. Tid 100 min på krans,
och 110 min på brudarbetet. Först kommer det bilder på min brudbukett.
Där är basen ett romanesco-blomkålshuvud, som jag har jobbat
transparent på med blommor och grönt. Mycket av materialet är rankat.















...och här kommer en bild på kransen, där blommorna är stuckna i en oasiskrans. 










Vinnare i dagen tävling var Sten Vasseur, Grand Hotel. En andra plats gick
till Johan Pettersson och trea kom Lina Supstiks. Grattis till er!!






Jag har haft en toppendag, det har varit så roligt! Jag känner mig nöjd,
men som vanligt finns det massor av saker som jag skulle ha gjort annorlunda
om jag hade fått göra om det hela! Men det är väl också det som är det fina,
att man lär sig så jättemycket av att tävla. Kul att träffa alla underbara
florister där ute i landet också. Kram till er, och tack för en fin, inspirerande
och lärorik dag! Och tack alla som kom och tittade, som sa hej eller
gav beröm. Det värmer.




/ hanna







5 kommentarer:

  1. Så supersnygga båda två!!!!!! Bara njuter av att titta på dom!!!!
    Hörde om er på lokalradion, men är det en mässa för allmänheten så man hade kunnat gå dit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, och tack så jättemycket! Det är ju främst en mässa för företag, men alla kan självklart gå dit. Det är tävling även idag, för debutanter. Våra arbeten från igår finns kvar att titta på. Om du har möjlighet kan du ju åka dit idag!

      Radera
  2. Hej!
    Såg dej på tävlingen, din krans var så fantastiskt fin!!! Hann inte se färdigt till slutet tyvärr. Din brudbukett blev också jättefin :)
    Hälsn. från Annica o Weronica.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla ni! Roligt att höra.
      Hanna

      Radera
  3. halloj! Fina arbeten som vanligt! Härligt med en lite "vildare" & luftigare krans. Blomkålen var läcker i brudbuketten. Tack för fina bilder från julinspirationen. Roligt att se vad som gäller denna julen! Kram Åsa

    SvaraRadera